Eesti otsib driftimeistrit!

Mai esimesel nädalavahetusel alustavad driftisõitjad uut hooaega. Sel aastal ei valata higi ja pisaraid lihtsalt karika eest, vaid hooaja parim saab esmakordselt kanda lausa meistritiitlit! Ehk teisisõnu, nüüdsest on driftivõistlused registreeritud meistrivõistluste kategoorias.

Hooaja avapauk tehakse mai esimesel nädalavahetusel, 4.-5. maini Tartus Raadi lennuväljal. Võrreldes eelmiste aastatega on ka see võistluspaik uudne – kunagi varem pole Raadi lennuväljal driftivõistlusi peetud. Rada tõotab tulla põnev, sest sealne pinnakate tekitab kokkupuutes autorehviga palju suitsu ning kurvi sisenemise kiirused jäävad keskmiselt 100 km/h kanti.

„Eelmisel nädalavahetusel peetud treeningpäeva põhjal võib öelda, et sel aastal on meil võistlejaid rajal senisest oluliselt rohkem – täpne uute sõitjate arv ei ole veel teada, ent võib arvata, et driftikarusselliga liitub kümmekond või pisut enam sõitjat. Nagu on ajalugu näidanud, tekitavad uued sõitjad alati suurt elevust ning on ka nii öelda kaartide segajateks vanadele sõitjatele,“ kommenteeris Eesti Drifti Liidu juhatuse liige ja drifti meistrivõistluste peakorraldaja Marko Opmann.

Sel hooajal toimub kokku kuus võistlust. Hinnanguliselt tuleb tänavu rajale kokku ligikaudu 30 sõitjat kahes klassi peale kokku. Võistlejad jagunevad kahte võistlusklassi. Lisaks on oodata võistlejaid ka lähiriikidest, näiteks on kuus soomlast teada andnud oma osavõtust Eesti drifti meistrivõistlustel ning võistlejaid on oodata ka Lätist, Venemaalt ja mujaltki. „Enamus autosid on tänaseks uueks hooajaks juba valmis saanud, ent mõned sõitjad teevad veel garaažis ehitustöid. Nii mõnigi vana sõitja on oma vana auto välja vahetanud ning valdav enamus on oma senist autot talvel täiendanud. Hea meel on näha ka täiesti uusi sõitjaid ja autosid,“ ütles Opmann.

Koos esimese etapiga pannakse algus ka koostöös TopGear Eestiga läbi viidavale üritustesarjale „TopGear Eesti – Will IT Drift?“, kus proovitakse driftida selleks esmapilgul sobimatu sõiduk. Valikuid, milliseid sõidukeid katsetada, on palju. Selleks võib olla näiteks traktor, buss, kõige tavalisem pereauto või mõni suvaline mahtuniversaal. Valik on tohutu ning alles võistlustel selgub, kas SEE sõiduk suudab driftida.

Driftivõistlust iseloomustab mängulisus ning suurepärane jälgitavus – rada on pealtvaatajaile täies ulatuses nähtav ning hea šõu on garanteeritud. Võistlused toimuvad kahes võistlusklassis. Pro-klassis võistlevad need, kel juba kogutud piisavalt kogemusi, et sõita tandemina, kus kaks autot sõidab korraga rajal ning järel sõitva võistleja eesmärk on kopeerida esimese võistleja sõidujoont, kurvi sisenemise nurka ning kurvi sisenemise kiirust. Teises ringis vahetavad võistlejad kohad. Street-klassis sõidavad vähem kogenenud võistlejad üksiksõitudena. Kohtunikud hindavad ka street-klassis võistleja sõidujoont (peab mööduma koonustest võimalikult lähedalt, ent koonust ei tohi ümber ajada), kurvi sisenemise nurka (mida rohkem külg ees, seda parem) ning kurvi sisenemise kiirust.

Võistlus peetakse vastavalt Eesti Autospordi Liidu võistlusmäärustikele ja võistluse reeglite aluses kooskõlas FIA spordikoodeksiga. Viimasel kolmel aastal on driftivõistlusi peetud karikasarja nime all, ent nüüdsest toimuvad võistlused meistrivõistluste kategoorias.

Eesti drifti meistrivõistluste etapid 2012. aastal:

I etapp 4.-5.05 Tartu, Raadi lennuväli

II etapp 1.-2.06  Haapsalu, Kiltsi lennuväli

III etapp 29.-30.06  (toimumispaik lahtine)

IV etapp 3-4.08 Pärnu (Audruring) Eesti + Läti Meistrivõistliste Pro-klass V etapp 24-25.08 Laitse, Rallypark

VI etapp (lahtine)

Siin on väike ülevaade mis Tartus toimuma hakkab: http://vimeo.com/40708042

Saadan ka lühiülevaate eelmise aasta viimasest etapist: http://vimeo.com/38335402

Ootame kõiki kaasa elama uuele, põnevale driftihooajale!