Juba sel nädalavahetusel teeb drifti vaim Tartu vaimule tuule alla!

 

Eesoleval nädalavahetusel, reedel ja laupäeval, käivitatakse taas driftiautod Tartus Raadi lennuväljal, et külg ees rajal täpsust sõites pakkuda rahvale silmailu ja võistluspinges seljatada oma vastased. Kes tõuseb troonile sel korral?

 

Viimased kaks Eesti drifti meistrivõistluste etappi on näidanud, et meistritiitlile konkureerivad need, kes säilitavad igas olukorras ja iga ilmaga külma närvi. Driftimises ei ole kohta ebakindlusel ega hirmul võtta külg ees kurve isegi vihmase ilmaga nii, et kohtunikud jääksid nähtuga rahule. Kahe etapi jooksul on juhtunud nii mõndagi – seis hooaja punktitabelites on väga pingeline ning ükski võistleja oma võiduvõimalusi niisama käest ei lase. „Näiteks lahutab pro-klassi kahte parimat sõitjat Eduard Vahemetsa ja Henri Puhmast vaid üks punkt, järgnevad napilt maha jäävad Taavi Toomara ja Rait Lember. Tegemist on kolmanda etapiga ning pärast seda on kaks etappi veel ees. Võiduvõimalused on kõigil suured ning pinge laes. Tõotab tulla väga tulihingeline lahing,“ kommenteeris Eesti drifti meistrivõistluste korraldaja Marko Opmann. Pro-klassi hooaja punktitabelit enne kolmandat etappi näeb siit: http://old.driftime.ee/?page_id=1304

 

Tänavaklassis on samuti seis äärmisel pingeline –samapalju on punkte kogunud nii kogenud sõitja Allan Lätt kui uustulija Martin Vaga, kes küll meistrivõistluste arvestuses ei osale, ent kõva konkurent etappide lõikes on ta siiski. „Vaga puhul väärib mainimist, et ta liitus driftijate sekka alles sel aastal. Teda võib pidada tõeliseks jokkeriks – uskumatu kuidas niivõrd lühikese treeningajaga on võimalik õppida driftima nii, et pakkuda konkurentsi esikohale. Temas on lisaks kiirelt omandatud oskustele ka loomuomast kindlat kätt ja julgust, mida heaks sõiduks vaja läheb,“ selgitas Opmann. Kokku võistleb tänavaklassis 21 võistlejat ning esiviisikus on punktierinevused väikesed. Tänavaklassi hooaja punktitabelit enne kolmandat etappi näeb siit: http://old.driftime.ee/?page_id=1310.

 

Sõite hindavad kohtunikud kolmest põhiaspektist: kurvi sisenemise kiirus, sõidunurk (mida enam külg ees, seda parem) ning rajale märgitud trajektoori järgimine. Loomulikult käib driftimise juurde ka kaunis rehvisuitsu pilv, mida ootab eelkõige publik ning hindavad ka kohtunikud. Kõige magusam pala on pro-klassi paaris- ehk tandemsõidud, mis pakuvad meeletult närvikõdi nii vaatajatele kui sõitjatele endile. Ei näe just igapäev sõitmas autosid külg ees kõrvuti üle 100 km tunnikiirusega teineteisest vaid mõnekümne sentimeetri kaugusel. Ja seda kõike nii, et sõitjad teavad mis teevad ehk juhuslikkusel siin rolli pole – sõidud peavad vastama kohtunike etteantud juhistele nii kiiruse kui trajektoori osas.

 

Erinevalt tänavaklassist sõidetakse pro-klassis eliminaatorsõite kahekesi korraga  – kaks autot sõidab korraga rajal ning järel sõitva võistleja eesmärk on kopeerida esimese võistleja sõidujoont, kurvi sisenemise nurka ning kurvi sisenemise kiirust. Teises ringis vahetavad võistlejad kohad.

 

Võistlus peetakse vastavalt Eesti Autospordi Liidu võistlusmäärustikele ja võistluse reeglite aluses kooskõlas FIA spordikoodeksiga. Viimasel kolmel aastal on driftivõistlusi peetud karikasarja nime all, ent nüüdsest toimuvad võistlused meistrivõistluste kategoorias.

 

Ajakava
Reede, 29. juuni

18.00-21.00 võistlejate treeningud
Laupäev, 30. juuni
9.00-11.00 võistlejate treeningud

11.00 avatakse väravad pealtvaatajatele
11.00- 11.30 lõunapaus
11.30- 12.00 Will it Drift ja Drifti Takso 2 sõitu
12.00- 13.20 street-klassi kvalifikatsioonid
13.20-13.30 drifti takso 1 sõit
13.30- 14.30 pro-klassi kvalifikatsioon
14.30-14.45 Võistlejate koosolek /Drifti Takso 2 sõitu
14.45-16.00 street-klassi top 16
16.00-16.10 street-klassi autasustamine
16.15-17.30 pro-klassi top 16
17.30-17.45 pro-klassi autasustamine
17.45- 18.00 võistlejatele vaba rehvipõletamise aeg